V případě poruchy zavolejte na…

Dnes (po dlouhé době) další článek, tentokrát ze série to mě zase nasral něčí přístup k zákazníkům.

Minulý týden jsme byli s přítelkyní na nákupech v Brně, a používajíce MHD, kupovali jsme si v automatech lístky.

Automaty určitě znáte – navolíte typ a počet jízdenek, vhodíte dostatečně velký obnos a – vyjedou vám dva prázdné lístky bez jakéhokoli potisku.

„Neboj,“ řekl jsem své slečně, „na automatech bývá nějaké telefonní číslo, tam nám to zvedne opravář, přijede, vymění lístky a automat opraví.“

A vskutku, na automatu bylo napsané číslo, kam máme volat v případě problémů.

Trochu mě zarazilo, že to není bezplatná linka, platím docela slušnou pálku už za lístky a byli to oni, u koho něco nefungovalo a kdo mi neposkytl, co jsem si zaplatil. Ale přesto jsem samozřejmě zavolal, kvůli pár korunám se nezblázním a já jsem také moc vděčný, když mi někdo nahlásí bug v mém programu; proč bych totéž neudělal pro jiné.

„Dobrý den, vítejte na informační obsluze Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje. Pro informace o dopravě po kraji stiskněte jedničku. Pro informace o Dopravním podniku města Brna stiskněte dvojku.“

Tak oni mají tu drzost, že chci-li nahlásit jejich problém s jejich jízdenkomatem, dovolám se na nějaký placený automat, který mi nabízí informace, ale o nahlášení poruchy ani písmenko.

Telefon jsem típnul.

Čekal bych, že si slušná společnost váží toho, že jim zákazník nahlásí nějaký problém, že kvůli tomu plýtvá svým časem (a penězi). Že mu všechno co nejvíce usnadní, za svou chybu se omluví a minimálně mu vadný produkt vymění. DPMB se tak nechová a já si to budu určitě pamatovat, až se příště vyskytne něco jiného.

Místo spokojeného Anαβ, že pomohl a že to rychle vyřešili, mají nasraného Anαβ a plno dalších lidí, kteří si po nás určitě také koupili papírky, na něž se jízdenky tisknou, a kteří také neuspěli s pokusem o nápravu.

Když jsem se (jízdenky byly na později) rozhodl, že si nebudu kupovat nové, protože bych si to později vyčítal, a nastoupil do autobusu, celou cestu jsem byl hrozně nervózní, jestli nenastoupí revizor.

Zapsal Anαbet v pondělí